لیزر واریس 2018-08-08T05:25:35+00:00

درمان رگهای واریسی

لیزر واریس یکی از بهترین روش های درمان واریس اندام تحتانی می باشد. اما واریس چگونه بوجود می آید؟

این گره های کوچک، بزرگ شده و رگ های رنگی ناشی از جمع شدن خون در پاها معمولا بخاطر تغییر سبک زندگی و جوراب های تنگ می باشد.

اما ممکن است به یک معالجه پزشکی نیاز داشته باشید. اگر وریدهای واریسی شما باعث ایجاد:

• درد شدید
  • مشکلات پوستی
  • لخته شدن خون

کدام روش برای من مناسب است؟

چگونه دکتر شما تصمیم می گیرید کدام روش بهترین انتخاب برای شماست؟
شما باید چندین کار را در تصمیم گیری انجام دهید. در میان آنها:

• اول اینکه چه سنی دارید و سلامت شما در چه حدی است
  • میزان وریدهای واریسی شما
  • علائم شما
  • چقدر خوب می توانید با روش های خاصی کار کنید
  • اهداف و نظرات شما در مورد چگونگی نگاه و احساس شما
  • توقعی که پزشک شما از آینده شما دارد

درمان واریس با لیزر واریس

لیزر واریس

واریس اندام تحتانی به معنی بزرگ شدن و پیچ در پیچ شدن و برجسته شدن رگ ها(سیاهرگ ها)ی اندام تحتانی می باشد که به دلیل عوارض شدید مثل ایجاد لخته خون نیاز به درمان جدی دارد. ابن روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود، محل برش عمل جراحی باقی نمی ماند و احتمال عفونت زخم و درد پس از عمل بسیار کاهش می یابد.از نطر بالینی نتیجه درمان بسیار عالی است و معمولا پس از جلسه اول بیمار احساس سبکی پا و بهبودی می کند.

از نطر هزینه عمل هم نسبت به عمل جراحی باز بسیار به صرفه می باشد.(حدود ۵۰% کمتر است.)

به طور مشخص در صورت استفاده از لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر درد بسیار کمتری ایجاد می شود که به دلیل جذب بالاتر این طول موج بوسیله ی آب و چربی و جذب کمتر توسط ملانین و هموگلوبین میباشد. این طول موج ۴۰ برابر بیشتر از طول موج ۹۸۰ نانومتر و ۱۶۰ برابر بیشتر از طول موج ۱۰۶۴ نانومتر جذب دارد. پس از عمل برای چند روز قرص مسکن تجویز می شود و پا بانداژ می شود و فرد بلافاصله می تواند راه برود.

نیازی به استراحت پس از عمل نیست و ادامه بکار بیمار بلافاصله شروع می شود.

لیزر واریس درمان واریس

لیزر واریس درون عروقی یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند رگ‌های واریسی را درمان کند. در روش لیزر واریس از انرژی لیزر که پرتو متمرکزشده نوری است استفاده می‌شود. لیزر پزشکی با رهاسازی انرژی نور به سمت بافت هدف که به دقت مشخص شده است کار می‌کند؛ بنابراین بافت‌های مجاور تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت. لیزر واریس یک روش سریع، بی‌خطر و مؤثر است که مزایای زیبایی زیادی داشته و می‌تواند کیفیت زندگی بیمار را بهبود بخشد.